Nak Tau?

Monday, October 17, 2011

Tanjung Balau, Kota Tinggi




9 October 2011, saya sekeluarga ke Tanjung Balau Kota Tinggi. Kali ni saya ikut Highway baru yang dipanggil Senai-Pasir Gudang- Desaru Exspressway. Kat sini tak pakai tiket tapi pakai kad dan tolnya plak RM 10.00 + (saya pun tak ingat)

Yang menariknya kat highway ni, adalah highway 1 lorong (biasa highway kan 3 lorong) dan macam jalanraya biasa. (Korang mesti tak paham kan?) hahaha

Kat sini ada Jambatan Pulau Pinang Mini. Tengok gambar kat bawah.



Tinggi jugak lah jambatan ni. Yang paling seronok kat sini off course heroin2 dan hero saya.


Kebetulan masa kami sampai cuaca mendung dan hujan renyai. Saya ngan husband dirikan khemah, salin baju dan 'bushhhhh'. Nampak tak hero dan heroin2 saya kat gambar atas ni. Saya seronok tengok mereka gembira.

Dipendekkan citer, pas tu ujan turun sangat2 lebat. Khemah kami dah macam layang2 dengan air ujan lagi... so kami decide memindahkan anak2 sorang2. Mencabar tul masa tu..... (hanya saya je tau)

Tengok ajerlah dari dalam kete

Hujan.....

Hujan dan hujan

Lagi hujan lebat...


Masa kat Tebrau, jammed. Traffic Light hijau tapi still tak jalan2. SKami semua dah penat + ngantuk teramat dan terbayang2 bantal kat kepala..... Akhirnya, nilah penyebab jammed! Lori bawak papan (dahlah tak ikat dan tutup), saya tgk belakang lori tu macam nak roboh. Kat atas ni lori bantuan. Nama lori ni 'Optimus Prime' Malaysia.

That's all .....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...